možnosti pro úplný začátek

Jste na úplném začátku a hledáte informace jaké zvolit vhodné řešení pro váš nápad?

Jednotlivá řešení můžeme v zásadě rozdělit na dvě kategorie – webová prezentace a prodejní web.

WEBOVÁ Prezentace


Návštěvník hledá nejčastěji:

  • informace o institucích / firmách,
  • kontaktní údaje,
  • otevírací dobu pobočky / poboček,
  • přehled produktů firmy,
  • novinky, aktuality,
  • technické parametry produktů.

Prezentující tyto informace poskytuje, protože chce přesně informovat:

  • o sobě (PR firmy), případně je to zákonná povinnost (obce) a
  • o svém produktu, který prodává jinou formou.

Prodejní web


Návštěvník hledá nejčastěji:

  • informace o produktu a jeho ceně,
  • produkty v akci,
  • informaci o dopravě / osobním odběru,
  • zejména pak celkovou cenu s dopravou, ostatními službami a slevami.

Prezentující musí prezentovat:

  • informace o produktu a jeho výhody,
  • přidružené služby k produktu,
  • termín dodání,
  • způsob dodání a platby,
  • ostatní plusy - věrnostní systém, rychlou výměnu zboží apod.

Webová Prezentace


Cena se může velice lišit, jelikož každý klient má jiné požadavky na rozsah či funkčnost.

V souhrnu se cena za vytvoření jednostránkové webové prezentace pohybuje od 20.000,- Kč.

V případně více stránkového webu se cena pohybuje od 45.000,- Kč.

Prodejní web


Prodejní web s menším počtem prodávaných produktům Existují cloudové služby pro prodej sortimentu do 20 ks.
Úvodní nastavení řešení vyjde pod 20.000 Kč.
Je potřeba počítat s pravidelnou platbou provozních nákladů od 1.000 Kč / měsíc.

Rozsáhlejší prodejní web Úvodní práce pro základní nastavení běžného e-shopu se pohybuje od 150 000,- Kč.
Cena za provoz e-shopu je od 3.000 Kč / měsíc.

Výhodou tohoto řešení je, že je e-shop plně ve Vašich rukách a můžete si na něm vymyslet cokoliv, což je Vaší podstatnou konkurenční výhodou.

webová Prezentace


  1. Analýza potřeb klienta a cílové skupiny
  2. Definice cíle a strategie projektu
  3. UX - User Experience (uživatelská přívětivost)
  4. Grafický návrh
  5. Kódování dle grafického návrhu
  6. Testování funkčnosti webové prezentace
  7. Hosting, správa domény
  8. CMS - Content Management System (správa webové prezentace)

Prodejní web


  1. Analýza potřeb klienta a cílové skupiny
  2. Definovat prodávaný produkt
  3. Rozpočet pro úvodní investici
  4. Rozpočet pro měsíční náklady na udržování webu v kondici
  5. Výběr nejvíce vhodného technického řešení
  6. Projektové řízení
  7. UX (uživatelská přívětivost)
  8. Grafický návrh
  9. Kódování dle grafického návrhu
  10. Programátorské práce
  11. Testování funkčnosti
  12. Hosting, správa domény
  13. Analýza chování zákazníků po spuštění
  14. Kontinuální zlepšování e-shopu

MÁM ZÁJEM O NOVÝ WEB

Nezávazně poptat

Základem je otázka PROČ

Toto je zcela na vás. Otázka proč to děláte, je naprosto zásadní. Zkuste si co nejpřesněji odpovědět na následující otázky.

  • Co od nového webu očekávám?
  • Chci prezentační nebo prodejní web?
  • Čím se zabývá moje společnost a potřebuji přejít z offline do online?
  • Jak často budu měnit nebo doplňovat informace, novinky?
  • Jaký mám rozpočet na nový web?
  • Jaký mám měsíční rozpočet pro on-line?
  • Vyplatí se mi investice?
  • Jakou očekávám návštěvnost?
  • Jakou očekávám zpětnou vazbu?
  • Jak moc je nový web pro mne důležitý?


Kdy se do nového projektu nepouštět:

  1. Nemáte jasnou představu, co prezentovat či prodávat.
  2. Nemáte dostatečný časový prostor pro komunikaci s dodavatelem.
  3. Nemáte vyhrazený rozpočet.


Nejčastější otázky Rozbalit všechny odpovědi

Proč se kódování účtuje po hodinách?
Rozsah práce kodéra určuje množství požadavků na stránky, které zpravidla narůstají při testování stránek klientem. Jsou jimi např: funkce tlačítek, přesouvání na stránce po kliknutí, ukotvení menu, rozdílné zobrazování na počítači a na mobilu, přesouvání obsahu apod. Vše toto nelze dopředu přesně odhadnout a mění se to v čase vývoje.
Jak probíhá fakturace?
Fakturujeme vždy k poslednímu dni v měsíci pouze ty hodiny, které se na projektu odpracovali v daný měsíc a jsou zaznamenány v systému GOSys. Počítáme jen čistý čas strávený na úkoly (přestávky se nezapočítávají).
Kde se vzali vícepráce?
Vše jsme udělali dle návrhů a přání. Jenže si klient přeje změnit barvu, doplnit tlačítko, přesměrovat jinam formulář, upravit text atd. Informujeme pochopitelně dopředu.
I sebedrobnější úprava zabere čas a ve větším množství se to nasčítá.
Proč mi nevytvoříte e-shop v ceně fix time & fix price?
Protože nelze přesně na hodinu určit, jak dlouho vývoj zabere. Jsou 2 možnosti, jaké nastávají, uvedeme příklad.
Dohodneme se na 300 hodin FTFP.
  1. Bude to nakonec 200 hodin, ale klient musí zaplatit 300 hodin a bude nešťastný.
    (na místo toho mohl bez problému mít dalších 100 hodin práce, mohl mít lepší web, takto musí další práce platit)
  2. Bude to 400 hodin, ale klient zaplatí 300 hodin, my budeme nešťastní.
    (pokud se bude přečerpávat rozpočet, nebudeme motivováni pro zahájení udržovacích vývojových prací)
Mnohem výhodnější pro obě strany je, domluvit se na hrubém odhadu hodin (jako celku) a pomocí systému sledovat a usměrňovat vývoj. Zároveň je potřeba určit odhady u dílčích cílů. Tím klient efektivněji investuje a přibližuje se svému cíli prodávat.
Jak můžu mít programátorské práce pod kontrolou?
Máme náš vlastní systém GOSys, kde lze plánovat úkoly, sledovat odpracované hodiny, nastavovat termíny k úkolům, přiřazovat k jednotlivým úkolů odhady hodin a aktuální prioritu úkolu.
Skutečně nestačí říct, že chci skvělý a emoční web?
Bohužel nestačí. Potřebujeme znát, komu web bude sloužit, jakou máte představu a přijdeme s dalšími dotazy. Jinak je to bohužel věštění z křišťálové koule.
Proč si nemůžu upravovat věci sám na stránkách?
Můžete, ale pokud to jsou skutečně drobnosti (přepis jména, telefonního číslo, změna textu), tak je ekonomičtější a praktičtější, když Vám údaje upravíme.
Jinak řečeno. Sice Vás naučíme, jak pracovat v administraci našeho CMS, ale čas, který s tímto strávíme je mnohem větší než ten, za který Vám požadované upravíme.
Co se stane, když e-shop nebo prezentace nefunguje?
Spojíme všechny síly, aby byl e-shop či prezentace funkční co nejdříve (délka opravy závisí na složitosti chyby).
Pro tyto účely je zřízeno speciální telefonní číslo +420 773 337 304, které je stále v provozu. Případně pište na podpora@1webit.cz a snažte se popsat co nejkonkrétněji problém. Ideálně přiložte obrázek obrazovky, co vidíte.
Proč je lepší u Vás objednat hosting a doménu?
Máme vše pod kontrolou. Ohlídáme platnost domény a správný chod hostingu.
Používáme cookies pro zajištění pohodlného používání našich webových stránek. Více informací